Kampanj för publicerandet av nya hemsidor !

På brunnsvatten analyser -10% (borrbrunn, grävd brunn, vanlig och omfattande)

Erbjudandet I kraft till 31.10

Vanliga frågor

Hur beställer jag en vattenanalys?

Hur beställer jag en vattenanalys?

Provkit kan enkelt beställas via vår webshop, telefon eller e-post. Provkit skickas via posten och hämtas på ett postkontor eller ombud efter avisering. Provkit kan ej hämtas på våra inlämningsställen.

Vilken analys ska jag beställa?

Vilken analys ska jag beställa?

Om vattnet inte analyserats förr (eller om det gått väldigt lång tid sedan senaste analys) rekommenderar vi att utföra en Komplett analys. I detta paket analyseras viktigaste ämnena som Livsmedelsverket rekommenderar. Annars finns det olika faktorer som spelar in i val av analyspaket och vi hjälper dig gärna via telefon eller e-post.

Hur skickar jag in mitt vattenprov?

Hur skickar jag in mitt vattenprov?

Våra vattenprover lämnas in på något av postens kontor eller ombud.
Provet levereras då till laboratoriet samma kväll/natt och analys påbörjas omgående. Detta inlämningsalternativ är kostnadsfritt.
Finns inget inlämningsställe i närheten av dig? Då finns följande alternativ:
Expressfrakt via DHL (30€)
Prov bör skickas måndagar-torsr. Beställ fraktsedel via info@vattenanalys.fi
Skicka in prover i egen regi, mottagaradressen:
  • Eurofins Environment Testing Finland Oy
    Niemenkatu 73
    FI – 15140 LAHTI
    Finland
    Attn: Näytteiden vastaanotto
Är ni ackrediterade?

Är ni ackrediterade?

Vi erbjuder ackrediterade analyser i samarbete med Eurofins
laboratorier.

Hur lång tid tar analysen?

Hur lång tid tar analysen?

7 -10 arbetsdagars svarstid gäller för de flesta analyser (om inte annat anges under analyspaketets info). Expresshantering kan beställas mot tilläggskostnad.

Kan jag vänta med att betala fakturan tills jag fått resultatet?

Kan jag vänta med att betala fakturan tills jag fått resultatet?

I samband med leverans av analyspaket skickar vi per e-post fakturan för analysen. Analysresultaten sänds då de blivit färdiga ifall att vi emottagit betalning av fakturan.

Hur får jag resultatet på min analys?

Hur får jag resultatet på min analys?

Analysresultat skickas i första hand via e-post men kan vid önskemål skickas per post.

Måste jag beställa ett provkit med flaskor eller kan jag fylla en egen flaska med vatten och skicka in till er?

Måste jag beställa ett provkit med flaskor eller kan jag fylla en egen flaska med vatten och skicka in till er?

Vi rekommenderar att prov fylls direkt i våra provflaskor då dessa är speciellt förberedda för ändamålet. Prov som tas i egen flaska kan bli missvisande.

Skickas någon bekräftelse när ni mottagit mitt vattenprov?

Skickas någon bekräftelse när ni mottagit mitt vattenprov?

Nej. Är du osäker på om ditt prov kommit fram kan du kontakta oss via e-post för information.
Har du lämnat provet på något av våra inlämningsställen ankommer ditt prov till laboratoriet redan samma kväll/natt.

Hur går provtagningen till?

Hur går provtagningen till?

Provtagningsinstruktioner för egen brunn/vattentäkt hittar du här Provtagningsanvisning för hushållsvatten»
Provtagningsinstruktioner för Kommersiell verksamhet hittar du Provtagningsanvi Provtagningsanvisning för hushållsvatten »
Provtagningsinstruktioner för badvatten hittar du Provtagningsanvisning badvatten»

Vad betyder analysresultatet? Kan jag dricka vattnet?

Vad betyder analysresultatet? Kan jag dricka vattnet?

Har du frågor om analysresultatet är du välkommen att kontakta oss via e-post eller telefon.

Hur kommer jag lättast i kontakt med er?

Hur kommer jag lättast i kontakt med er?

Du når oss via telefon (02 5278079) eller via e-post (info@vattenanalys.fi).
Vid högsäsong kan det ibland bli längre telefonköer. Det går istället bra att kontakta oss via e-post. Vi svarar på mail dagligen.

 

Lämna Ett Ringbud

    Lämna ett ringbud

    JÄTÄ SOITTOPYYNTÖ

      Jätä soittopyyntö